back

KI im Klassenzimmer - yay oder nay?

If you suspend your transcription on amara.org, please add a timestamp below to indicate how far you progressed! This will help others to resume your work!

Please do not press “publish” on amara.org to save your progress, use “save draft” instead. Only press “publish” when you're done with quality control.

Video duration
00:56:47
Language
German
Abstract
-

Während Schulen noch mit den Grundlagen der Digitalisierung kämpfen, drängen Learning Analytics und KI in die Klassenzimmer. Der Vortrag erklärt Chancen und Risiken dieser Anwendungen und betrachtet dabei insbesondere den nötigen Umgang mit Daten in der Einrichtung Schule.

Stream: https://streaming.media.ccc.de/rc3/wikipaka

Talk ID
rc3-wikipaka-162
Event:
rc3-wikipaka
Day
2
Room
Wikipaka
Start
6 p.m.
Duration
00:55:00
Track
None
Type of
Talk
Speaker
Nina
Talk Slug & media link
rc3-2020-162-ki-im-klassenzimmer-yay-oder-nay-

Talk & Speaker speed statistics

Very rough underestimation:
150.6 wpm
1024.9 spm
100.0% Checking done100.0%
0.0% Syncing done0.0%
0.0% Transcribing done0.0%
0.0% Nothing done yet0.0%
  

Work on this video on Amara!

Talk & Speaker speed statistics with word clouds

Whole talk:
150.6 wpm
1024.9 spm
systemvielleichttatsächlichganzüberhaupteinfachdatenkisystemeki-systemelehrkräfteletztendlichnochmalnatürlichgutgeradeschulenschuleproblemebeispielarbeitenfragegenaumomentmenschenbildungssektordafürbereichschüler:innenthemaallganzenehermenschbrauchtganzeschülerheißtsodassmehrgehenentscheidungebeneschülerinnendabeieingesetztetwasweißsogardavon